ציפוי פלסטיק וניקל – ציפוי כרום ניקל על פלסטיק באיכות גבוהה

ציפוי של אלמנטים הינו פעולה נפוצה וחיונית בתעשייה, בעיקר עבור שיפור תכונות והגדלת עמידות  שחיקה מכנית של פני שטח של מוצר. זאת בנוסף לשיפור הנראות שלו, יצירת בידוד חשמלי, בליעת או החזרת אור, מניעת קורוזיה, הקטנת חיכוך ועוד. בחברת Bconduct מסייעים בפיתוח וייצור מוצרים עם סוגים שונים של ציפויים, ביניהם ציפוי ניקל על פלסטיק באיכות גבוהה במיוחד. 

תפקידם של  קווי ציפוי 

ציפוי פלסטיק עם ניקל וחומרים נוספים, מהווה שלב סופי בתהליך ייצור של מוצרים שונים בתעשייה, כאשר תהליך הציפוי עצמו מורכב מכמה שלבים, הכוללים למשל הליכים של ניקוי, ציפוי וגימור. ציפוי מוצרים בפלסטיק או מתכת ברמה גבוהה, חיוני בתהליך הייצור מסיבות שונות. למשל, הוא נדרש לצורכי דקורציה לקבלת מוצר אסטטי, לצרכים הנדסיים, לשמירה והגנה על המוצר, ליצירת שכבת בידוד, והגנה על פני השטח של רכיב או מוצר. 

כמו כן, הציפוי נדרש ליצירת שכבה מבודדת או מוליכה, שכבה אטומה לנוזלים, שכבת הגנה מפני חבלות, מפני חום קור, להארכת חיי המוצר, הגדלת רפלקטיביות, מניעת שחיקה, שיפור תכונות המוצר, ועוד.

 

המאפיינים של ציפוי ניקל 

ציפוי ניקל לפלסטיק מורכב מניקל, שהינו יסוד מתכתי קשה, עמיד בפני חמצון, שניתן לעבד, למתוח ולחשל בקלות, ושיש לו גוון טבעי כסוף בהיר. זהו סוג נפוץ של ציפוי מתכתי המשמש לציפוי של חומרים שונים, החל מציפוי של מתכות לזכוכית, דרך עץ וגבס ועד ציפוי פלסטיק. זאת, עבור כל גודל של מוצר ובכל רמה של מורכבות הנדסית, כולל אפשרות לספקו בכל צבע מבוקש. 

ציפוי זה מספק שכבה חיצונית אחידה וחלקה. הוא מגן על המוצרים מפני קורוזיה, מעניק להם עוד שכבת הגנה לצד חזות אסטטית ומבריקה, והוא גם עמיד בפני חום ואינו דוהה. בתור שכזה, נעשה שימוש רב בציפוי ניקל בענפי תעשייה שונים, ביניהם בתעשיית ההייטק, ענף הבנייה, תעשייה צבאית, תעשייה רפואית, ענף התעופה והרכב, ציפוי מכונות ומנועים, ציפוי תכשיטים, גופי תאורה ועוד. 

יש לציין כי קיימים סוגים שונים של ציפויי ניקל, כאשר העיקריים שבהם הינם ציפוי ניקל כרום וציפוי אלקטרולס, וכל סוג של ציפוי מבוסס על שיטת ייצור שונה.


מאפיינים של ציפוי כרום ניקל 

ציפוי כרום ניקל לפלסטיק, המכונה גם ציפוי ניקל אלקטרוליטי, מבוסס על שיטת ציפוי עם זרם חשמלי שמוזרם דרך אמבטיות מיוחדות של ניקל, המבצעות פעולה של סחרור המבטיח קבלת ציפוי אחיד. שיטת ציפוי זו מסוגלת לספק שכבת ציפוי כרום לפלסטיק דקה, קשיחה, מבריקה ואסטטית. מלבד פלסטיק, זהו גם ציפוי של מתכות מסוגים שונים, כגון פליז, נחושת, אלומיניום, פלדת אל חלד ופלדה.  

 

ציפוי ניקל אלקטרולס 

בציפוי אלקטרולס ניקל, שלא כמו ציפוי אלקטרוליטי, לא עושים שימוש בזרם חשמלי. היצירה של הציפוי מבוססת על תמיסה נוזלית שיש בה יוני מתכת, מייצבים וקומפלקסים. התגובה הכימית נוצרת על פני השטח, תוך קבלת שכבת ציפוי דקיקה ואחידה של סגסוגת ניקל ופוספור. שיטה זו מתאימה לציפוי של רכיבים חיצוניים ופנימיים, לרבות רכיבים בעלי מבנה הנדסי מאוד מורכב, ובנוסף נעשה שימוש בציפוי זה לצורכי דקורציה.

 

ביצוע הליכי ייצור ציפוי וגימור עם גורם מקצועי

עם חברתנו תזכו בהקמה וניהול של מערכי ייצור שלמים עבור מוצרי פלסטיק ומתכת, לרבות כל הקשור להליכי גימור וציפוי פלסטיק עם ניקל רמת איכות גבוהה במיוחד. יש לנו את הידע והיכולת להקים מערכים בכל רמת מורכבת, באופן יסודי ובתוך פרקי זמן קצרים. תוכלו לבחור אם להקימם בישראל או במזרח הרחוק, כאשר בכל מוקד ייצור מועסקים צוותים מקצועיים ומיומנים של מהנדסים, מבקרי איכות ומנהלי יצור, בעלי בידע עדכני ומעמיק בתחומים רלוונטיים.

מערכים אלו של ייצור ציפוי וגימור, מורידים נטל משמעותי מכתפי הלקוח ומאפשרים לו לעסוק בנושאי הליבה. זאת, לצד הקטנה משמעותית של סיכונים בהליכי ייצור וקבלת תוצאות ברמה גבוהה של דיוק ואיכות.

 

 להקמת וניהול הליכי ייצור וציפוי

להקמת וניהול הליכי ייצור ציפוי וגימור, ולעוד מידע מקצועי בנושא, הנכם מוזמנים ליצור קשר עם חברת Bconduct בטלפון 03-9773598.

למידע והצעת מחיר צור עמנו קשר ונשוב אליך בהקדם

דילוג לתוכן