הדפסת תלת מימד SLS: מאפיינים ויתרונות

אל הליכי הייצור השונים התווספה בשנים האחרונות הדפסות תלת מימד, המעניקה מענה יעיל ונוח, בעיקר לבניית דגמים, מודלים ואבות טיפוס, אבל גם עבור רכיבים ומוצרים סופיים. הייצור מבוצע ברמה גבוהה של חלקים בעלי מורכבות גאומטרית שלא מאפשרים ייצור בשיטה הקונבנציונאלית, תוך שמירה על  רמה גבוהה של דיוק. בימינו קיימים סוגים שונים של שיטות הדפסה בתלת מימד, ובהם גם הדפסת תלת מימד sls

הדפסת תלת מימד sls – מאפיינים 

הדפסת sls – Selective Laser Sintering, מבוצעת באמצעות קרן לייזר אולטרה סגולה שזזה בתוך תא עם אבקה. האבקה יכולה להיות מחומרים פולימריים שונים המותאמים לטכנולוגיה, לצד חומרים נוספים כמו זכוכית, מתכות וקרמיקה. התנועה של קרן הלייזר נקבעת על ידי נתוני קובץ תלת מימד שהוזן למדפסת. בהתאם לכך, הקרן זזה בתא והופכת את האבקה שיש בו לחומר מוצק, עם תכונות מכניות מעולות כמו של חומר מוצק שיוצר בשיטת הזרקה.

שיטת הצמדה זו מכונה סינטור, או בעברית דבקוק, תהליך בו מותכים גרגרי האבקה לכדי רכיב מוצק. האבקה מפוזרת באופן אחיד ודק בשכבה על גבי שכבה, כאשר כל שכבה עוברת באמצעות קרן הלייזר תהליך חימום הקרוב לטמפרטורת ההתכה של החומר, באופן  שמאפשר הצמדות ומונע את הפיכת החומר לנוזל. הדבר גורם לגרגרים של האבקה להיצמד ולהתחבר אחד לשני וחיבור אייכותי בין שכבות ההדפסה עד כדיאובייקט קשיח במיוחד. 

אבקה שעדיין לא נעשה בה שימוש פועלת בעת ההדפסה כגורם תומך, ובכך מייתרת את הצורך במבנה שיתמוך במוצר המופק והצורך בהסרתו המסורבלת. תכונה זו הופכת סוג זה של מדפסות תלת מימד למתאים עבור צורכי הדפסה גיאומטריים מורכבים, לייצור של קירות ודפנות דקים, ועוד.

רכיבים המופקים עם מדפסת sls מציגים תכונות מכניות שונות, כמו רמה גבוהה של עמידות ושל חוזק, בדומה לתכונות של רכיבים שיוצרו בהליכי הזרקות פלסטיק. מדובר בשיטת הדפסה מעולה עבור הכנה מהירה של אבות טיפוס ומודלים, וכן עבור יצירת רכיבים מאוד מורכבים היכולים להיות גם חלקים נעים.

 

יתרונות של הדפסות sls

הדפסות sls זכו לביקורות אוהדות בזכות שורה של יתרונות שהן מציגות:

 

  • טכנולוגיה חדשנית ומרשימה, מעולה לייצור מודלים ולשימושים אחרים, הנחשבת למובילה בתחומה. היא מספקת הדפסות תלת מימד איכותיות ומרשימות, ולמדפסת עצמה כמעט שאין תקלות ובעיות.
  • תהליך ההדפסה עצמו מבוסס על מספר שלבים, כאשר כל שלב מאפשר הגעה למהירות גבוהה ורמת דיוק מרשימה.
  • המדפסות אינן נדרשות בעוד חומר לתמיכה בכל סוג של הדפסה ובכל רמת מורכבות של רכיב. כאמור, תכונה זו מתקבלת מכיוון שהאבקה שיש במדפסת מתפקדת כגורם תומך עבור החלקים המודפסים. תכונה זו מאפשרת לבצע בנוחות כמות גדולה של הדפסות באיכות גבוהה.
  • המדפסת לא מותירה סימנים על גבי שטח החלק המודפס, ורק בסיום ההדפסה יש צורך לבצע פעולה קלה של הברשה. כך, המדפסת מספקת הדפסות הרבה יותר נקיות משיטות הדפסה אחרות בתלת מימד.
  • שיטת העבודה של מדפסת sls מפיקה גם חלקים קטנים ומורכבים במהירות רבה, עם יכולת להדפיס בפעם אחת כמות גדולה של חלקים.
  • שיטת ההדפסה של מדפסת sls גם מפחיתה באופן ניכר כמויות של שאריות פסולת, עם החזרה של חומר נותר, וכך נעשה שימוש מרבי ויעיל בחומרי הגלם.

 

לייצור באמצעות מדפסת sls

לייצור מודלים, אבות טיפוס, מוצרים ורכיבים שונים באמצעות מדפסת sls, ולעוד מידע וייעוץ מקצועי בנושא, הנכם מוזמנים ליצור קשר עם חברת Bconduct בטלפון 03-9773598.

 

למידע והצעת מחיר צור עמנו קשר ונשוב אליך בהקדם

דילוג לתוכן